Wiele osób swoją przygodę z dietą i zdrowym odżywianiem zaczyna dopiero w momencie, w którym chce zgubić zbędne kilogramy. To wówczas zaczynają się interesować, jak i kiedy powinno się jeść posiłki, a także co jest niekorzystne dla naszej diety. Tak jest też w przypadku regularnego jedzenia, które powinno być dostarczane do naszego organizmu. Do jakich wskazówek się stosować, by najszybciej wypracować zdrowe nawyki?

Pięć posiłków dziennie

Istnieje wiele mitów zdrowego odżywiania, takich jak choćby jedzenie do godziny osiemnastej. Zapewne spotkaliście się również z poglądem, że optymalna dieta powinna zawierać pięć posiłków dziennie. Ta wskazówka jest jak najbardziej pożyteczna! Dietetycy zalecają, aby dorosły człowiek jadł przede wszystkim regularnie. Pięć posiłków dziennie, czyli śniadanie, obiad, kolacja oraz dwie przekąski, pozwalają zachować ten bilans. Jeśli jesz większe porcje- wystarczą Ci trzy posiłki. Najważniejsze jest, by się nie objadać oraz dbać o to, co kładziemy na talerz.

Reszta zależy od Ciebie

Żyjemy w czasach, kiedy wszystko jest regulowane- także najbardziej optymalne godziny przyjmowania posiłków. Specjaliści do spraw żywienia zalecają, by śniadanie jeść w ciągu godziny od wstania z łóżka. Obiad powinien być podawany w środku dnia, a kolacja- do dwóch, trzech godzin przed snem. Te banalne z pozoru porady przyniosą wymierne skutki, jeśli postanowisz wyszczuplić swoją sylwetkę. Ktoś, kto do tej pory nie zwracał uwagi na to, kiedy je swoje posiłki z pewnością odczuje różnicę w wadze swojego ciała.