Zróbmy szybki test. Wybierz 4 produkty w Twoim domu, które często jesz lub pijesz, niekoniecznie słodycze. Sprawdź zawartość cukru. Teraz na podstawie danych, które są w Internecie sprawdź, jakie są dopuszczalne ilości cukru w codziennej diecie dorosłego człowieka. Prawdopodobnie okaże się, że w Twoich posiłkach jest go stanowczo za dużo. Czy w dzisiejszych czasach da się wyeliminować z diety cukier raz na zawsze?

Przyczyna chorób

Szkodliwa działalność cukru jest znana dietetykom nie od dziś. Jego nadmierna ilość w diecie powoduje wiele chorób, których skutki mogą być bardzo nieprzyjemne. Nabawić się można między innymi chorób oczu, nerek, czy układu nerwowego. Cukier w diecie to także jedna z przyczyn tycia i chorób metabolicznych. Nie trzeba go przyjmować w naturalnej postaci, dosładzając napoje. Jest obecny w większości artykułów spożywczych, które posiadamy w domu, nawet w ketchupie. Szczególnie szkodliwe są również słodkie napoje, w których zawartość cukru jest wyjątkowo wysoka.

Czy cukru da się unikać?

Samodzielne przygotowywanie dla siebie posiłków jest czasochłonne, aczkolwiek może być zbawienne dla organizmu. Wybierając produkty w sklepach powinniśmy decydować się na te, które są jak najmniej przetworzone. Zamiast gotowego sosu czosnkowego warto postawić na szybkie przygotowanie własnego sosu, podobnie w przypadku dań instant, które obecne są w supermarketach i wystarczy je jedynie podgrzać. Również etykiety napojów powinny być przez nas czytane przed zakupem. Najlepiej unikać cukru pijąc wodę, jeśli jednak jej nie lubisz, przeczytaj wcześniej opakowanie napoju, który chcesz kupić.